Ідемо на урок 8 клас


Тема                         Ніна Бічуя «Шпага Славка Беркути».
                               Проблема особистості в сучасному світі.
                                 Характеристика образів   героїв твору.
Мета :     формувати навички аналізу художнього твору ;   дати поняття    про
                літературний характер;
                розвивати творчі здібності школярів , вміння характеризувати образи;
                виховувати  кращі риси характеру на основі загальнолюдських 
                цінностей.
Обладнання:   портрет письменниці, виставка книжок ,малюнки та  ілюстрації  
                           до  повісті.
Тип уроку:  комбінований                                                      
                                                        Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Метод «Самоналаштування»
Учні   кладуть руки на парту, заплющують  очі та промовляють :
Я зможу сьогодні добре працювати на уроці. Я особистість творча.
Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці.
2. Повідомлення теми та мети уроку
Епіграф                                                      
                                                                      Головний зміст і мета 
                                                                       сімейного    життя
                                                        виховання дітей. Головна школа
                                                    виховання дітей – це взаємини
                                                             чоловіка і дружини, батька і матері.
                                                                                     В. О. Сухомлинський
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1.     Переказ епізодів повісті , які найбільше сподобалися.
2.     Зачитування есе «Цікавий випадок із життя моєї родини.»
ІІІ. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу
1.     Бесіда
-         Яке враження справив на вас твір Ніни Бічуї « Шпага Славка Беркути» ?
-         Що для вас означає слово «сім’я»
-         Чи вірите ви у справжню дружбу?
2.     Робота в групах
    І група.    Скласти асоціативний кущ до слова «Сім’я»
                                       добро             підтримка                   довіра
                                                                
                                      повага               Сім’я                       любов
                            
                                    батьки                 взаємо-                    піклування
                                                               розуміння
                                                               
    ІІ група .   Скласти асоціативний ряд  до слова «Дружба»

                     довіра                           повага                               вірність

                  підтримка                     Дружба                        вміння  зберігати
                                                                                                       таємниці

                 турбота                          щирість                               щастя                                                      

3.     Робота з текстом повісті
Підберіть цитати до двох абсолютно вічних понять – Добро і  Зло

                 ДОБРО
                           ЗЛО
… Покажи мені своїх учнів – і я покажу тобі, хто ти…
Якщо мій тато користується чужими думками, то…
… Кукулику , мій гарний…
… Ви збираєтесь стати на захист хулігана?...
Пам’ятай, пам’ятай , але без злості…
…Втомлена жінка запитала Юлька прізвище…і він раптом назвався Славком Беркутою…

4.     Теорія літератури . Запис у зошити.
Характер літературний – це зображення письменником у художньому творі людини з властивими їй індивідуальними рисами, які зумовлюють її поведінку, ставлення до інших людей, до життя.
5.     Робота в парах.
 Складіть план до характеристики одного з персонажів.
Захист своєї роботи.
6.     Робота в зошитах  .
Запишіть в одну колонку  риси характеру героїв  , які вам імпонують, а в другу – які не подобаються.
ІV. Підсумок уроку.
1.     Робота з епіграфом уроку
-         Як ви розумієте зміст вислову?
-         Чи відповідає він головній проблемі твору?   
2.     Творче завдання
Скласти сенкан про дружбу

                                        ДРУЖБА
                                  МІЦНА, ВІРНА
              ХВИЛЮЄ, ОБ’ЄДНУЄ, ВИПРОБОВУЄ
                       ДРУГ ПІЗНАЄТЬСЯ В БІДІ.
                              ТОВАРИШУВАННЯ
V. Домашнє завдання
- Скласти прогноз на майбутнє Юлька
- Визначити елементи композиції повісті «Шпага Славка Беркути».


                      

Комментариев нет:

Отправить комментарий