Тема Ніна Бічуя «Шпага
Славка Беркути».
Проблема особистості в сучасному світі.
Характеристика образів героїв твору.
Мета : формувати
навички аналізу художнього твору ; дати
поняття про
літературний характер;
розвивати творчі здібності школярів , вміння
характеризувати образи;
виховувати
кращі риси характеру на основі загальнолюдських
цінностей.
Обладнання: портрет письменниці, виставка книжок ,малюнки
та ілюстрації
до повісті.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Метод «Самоналаштування»
Учні
кладуть руки на парту, заплющують очі та промовляють :
Я зможу сьогодні добре працювати на уроці. Я особистість
творча.
Я бажаю всім
однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці.
2. Повідомлення теми та мети уроку
Епіграф
Головний
зміст і мета
сімейного життя
виховання дітей. Головна школа
виховання дітей – це взаємини
чоловіка і дружини, батька
і матері.
В. О. Сухомлинський
ІІ. Актуалізація опорних знань
учнів
1.
Переказ
епізодів повісті , які найбільше сподобалися.
2.
Зачитування
есе «Цікавий випадок із життя моєї родини.»
ІІІ. Сприйняття та засвоєння учнями
навчального матеріалу
1. Бесіда
-
Яке
враження справив на вас твір Ніни Бічуї « Шпага Славка Беркути» ?
-
Що
для вас означає слово «сім’я»
-
Чи
вірите ви у справжню дружбу?
2. Робота
в групах
І група. Скласти асоціативний кущ до слова «Сім’я»
батьки взаємо- піклування
розуміння
ІІ група . Скласти
асоціативний ряд до слова «Дружба»
турбота щирість щастя
3. Робота
з текстом повісті
Підберіть цитати до
двох абсолютно вічних понять – Добро і
Зло
ДОБРО
|
ЗЛО
|
… Покажи мені своїх учнів – і я покажу тобі, хто ти…
|
Якщо мій тато користується чужими думками, то…
|
… Кукулику , мій гарний…
|
… Ви збираєтесь стати на захист хулігана?...
|
Пам’ятай, пам’ятай , але без злості…
|
…Втомлена жінка запитала Юлька прізвище…і він раптом назвався Славком
Беркутою…
|
4.
Теорія літератури . Запис у зошити.
Характер літературний – це зображення письменником у художньому творі людини з
властивими їй індивідуальними рисами, які зумовлюють її поведінку, ставлення до
інших людей, до життя.
5.
Робота в парах.
Складіть план до характеристики одного з
персонажів.
Захист своєї
роботи.
6.
Робота в зошитах .
Запишіть в одну
колонку риси характеру героїв , які вам імпонують, а в другу – які не
подобаються.
ІV.
Підсумок уроку.
1.
Робота
з епіграфом уроку
-
Як
ви розумієте зміст вислову?
-
Чи
відповідає він головній проблемі твору?
2.
Творче
завдання
Скласти сенкан про
дружбу
ДРУЖБА
МІЦНА, ВІРНА
ХВИЛЮЄ, ОБ’ЄДНУЄ, ВИПРОБОВУЄ
ДРУГ ПІЗНАЄТЬСЯ В БІДІ.
ТОВАРИШУВАННЯ
V.
Домашнє завдання
- Скласти прогноз
на майбутнє Юлька
- Визначити
елементи композиції повісті «Шпага Славка Беркути».
Комментариев нет:
Отправить комментарий